torsdag 9 september 2010

inför valet...hur ställer sig partierna i Vgregion till Tomatis? Svar från MP

Jag mailade helt enkelt och frågade om de tänker göra något för att Tomatis metoden, www.tomatis.se ska  finnas tillgänglig i regionen. BUP Strömstad lägger ner Tomatisverksamheten för att några tjänstemän anser att den inte är evidensbaserad, trots att föreningar som Attention, DHB samt ett antal föräldrar anser att tomatis ger goda resultat.

Miljöpartiets Göran Larsson svarade omgående så här:
Hej !
 
Jag har som gruppledare för MP i hälso och sjukvårdsfrågor i regionen
ställt frågan till Britt Marie Andren Karlsson (S)
Nu-styrelsens ordförande om varför man vill lägga ner en sådan väl
fungerande behandlingsform ! Utan att få annat svar än att behandlingen
inte är tillräckligt utredd och innan dess kan den inte erbjudas !Jag
har också varit på studiebesök oi Strömstad för att bli informerad
över behandlingsformen !
 
Jag kommer att aktivt driva frågan efter valet om att se till att man kan
erbjuda den här typen av behandlingsmetod (Tomatis metoden) för
regionens medborgare !
 
MP anser att det är viktigt att få in väl beprövade alternativa
behandlingsformer (Komlementärmedicin) inom vårt regionala vårdutbud
och får vi inflytande efter valet i regionen och på nationell nivå så
ska vi verka för att er och andra typer sv behandlingsformer som i
dag behandlas allt  för styvmoderligt ska få möjlighet att etablera
sig !
 
 
Göran Larsson (MP) 1,a på regionlistan i skaraborg till valet till
regionfullmäktige !
 

2 kommentarer:

  1. Jag har just undrat vem jag skall lägga rösten på i regionsvalet...här kom kanske lösningen!?
    Skall bli spännande att se om du får flera svar!

    SvaraRadera
  2. Hej! Ännu har ingen mer svarat, och det är väl svar i sig, kanske...
    Bor man i staden med korruption.nu är det inte lätt att veta vem som är trovärdig, men Göran Larsson skriver engagerat i http://goranlarsson.blogg.se/

    SvaraRadera